Lähtökohta
Jackylta tuli kauppoihin uusi kausimaku ja osana lanseerausta uutta tuotetta haluttiin tuoda hauskalla tavalla esiin kohderyhmän keskuudessa.
Tavoitteet
Jackyn lakumato -pelin tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä brändin uudelle lakritsi-toffee kausimaulle sekä saada mahdollisimman paljon pelaajia viettämään aikaa brändin ja uuden tuotteen parissa.
Toteutus
Nappasimme Jacky uudesta kausimausta elementit (lakritsi & toffee) ja rakensimme viihdyttävän sekä nostalgisen lakumatopelin tuotteen ympärille. Pelissä pelaajan tuli ruokkia lakumatoa ja kerätä niin monta toffeepalaa kuin mahdollista. Kerättyään vähintään neljä palaa pelaaja pääsi osallistumaan arvontaan, josta pelaaja voi voittaa huikean Nintendo Switch -pelikonsolin.
Mainonta oli isossa osassa pelaajien hankinnassa. Käytimme materiaaleina yksinkertaisia ja pelaamaan kutsuvia sisältöjä, joista oli helppo siirtyä kampanjasivulle. Kohderyhmään kuuluvia ihmisiä, jotka todennäköisesti ovat myös tuotteen ostajia, ohjattiin peliin mainonnan avulla Facebookista ja Instagramista.
Tulokset
Tavoittavuus: 326 729
Rekisteröityneitä pelaajia: 22 500
Pelikertoja: 42 500
Pelaajan keskimääräinen aika pelissä ja brändin parissa: 01:32