Olemme pitäneet kaksi "Mainostaja, näin aloitat TikTok-mainonnan" -webinaaria. Webinaarit ovat keränneet useampia kysymyksiä ja koska ihan kaikkiin emme kerenneet itse webinaareissa vastaamaan, niin koostimme tähän sekä kysymykset että vastaukset, joita saimme. Lopusta löydät myös lomakkeen, jonka kautta pääset näkemään nauhoituksen webinaarista.
Onko CPM-hintoihin odotettavissa nousua? Mitä arvioitte?
Tähän on tietysti vaikea antaa varmaa vastausta, mutta lähtökohtaisesti kun kilpailu kasvaa (=enemmän mainostajia), niin myös hinnat nousevat. Esimerkiksi nyt jo Black Fridayn ympärillä oli havaittavissa CPM-hintojen kasvua, kun useampi mainostaja käytti mainoseurojaan TikTokissa. Kuitenkin tässäkin vaiheessa CPM-hinta oli vain hieman yli eurossa eli edelleenkin näkyvyys on todella edullista verrattuna muihin kanaviin.
Voiko sijainnin mukaan kohdentaa tiettyihin kaupunkeihin?
Suomessa ei voi vielä. Joissakin maissa pystyy tarkentamaan pienempii alueisiin, joten odotettavissa on, että tämä tulee myös Suomeen jollakin aikavälillä.
Saako TikTokin pikseleiden avulla ihan tapahtumapikseleitä vai onko vain ns. basetag yleistä retargetointia varten?
TikTokin pikseleiden avulla voidaan seurata sivuston/applikaation eri tapahtumia, kuten konversioita
Kannattaako mainoksissa pitää kommenttikenttä päällä vai pois?
Kannattaa pitää päällä. Kommenttien avulla pääsee vuorovaikutukseen käyttäjien kanssa ja saa hyviä insighteja mainosvideon toimivuudesta.
Pitääkö TikTokissa olla oma tili/kanava, jotta mainontaa voi tehdä?
Ei tarvitse. TikTokissa voi tehdä mainontaa joko oman tilin/kanavan kautta tai ilman sitä.
Minkälaisia keskiarvolukuja TikTok-mainonnassa on?
CPM-hinnat riippuvat todella paljon käytetystä kohderyhmästä ja kampanjan tavoitteesta.
- Reach-kampanjat 0,65 € - 1,0 €
- Seuraajahankintakampanjat 1,5 € - 6,0 €
- Traffic-kampanjat 1,0 € - 3,5 €
CPC-hinnat liikkuvat 0,1 € - 1,0 € välillä.
CPA-keskiarvoja on todella vaikea antaa, sillä riippuvat niin paljon konversiontyypistä ja tietysti mainostajan liiketoiminnan alasta. Tulosten perusteella CPA-hinnat kuitenkin vähintää yhtä hyviä, kuin muissa sosiaalisen median kanavissa.
Kuinka TikTok tulee tulevaisuudessa vastaamaan evästeettömän maailman haasteisiin, mitä tulee mainonnan kohdentamiseen ja tulosten seuraamiseen?
Hyvä kysymys ja varmaa vastausta on varmasti hyvin monen koko maailmassa antaa. Yhtenä esimerkkinä tulee mieleen Suomessakin yleistynyt social commerce eli koko ostotapahtuma tuotteen näkemisestä aina ostoon asti tapahtuu kanavan sisällä. Isot alustat kehittävät kaikki paraikaa näitä ominaisuuksia. Tämä ei tietenkään kokonaan vastaa kysymyksen kaikkiin haasteisiin, mutta on mainonnan muotona sellainen, jota varmasti suurin osa verkkokaupoista tulee lähitulevaisuudessa käyttämään osana sosiaalisen median presenssiään.
Kaipaatko apua TikTokiin liittyen? Ota yhteyttä pyry.suojalehto@fam.fi, niin katsotaan kuinka voimme olla avuksi!
Missasitko webinaarin? Alta saat tilattua webinaaritallenteen linkin sähköpostiisi. 👇🏼