TikTok Suomessa
• 1,6 miljoonaa aktiivista käyttäjää
• Keskimäärin käytetään 85 min per päivä
• 73% käyttäjistä 13-24v, täysi-ikäisiä 75%
• Suurin käyttöaste kaikista some-kanavista (kuinka paljon käytetään per sessio)
Don’t Make Ads. Make TikToks.
Viihdettä, huumoria ja koukuttavaa sisältöä – tätä kaikkea on TikTok. Mietitkö, kannattaisiko yrityksesi markkinoida TikTokissa? Kannattaa, jos haluat tavoittaa alle 30 vuotiaat. TikTok-videoissa korostuvat autenttisuus, trendit ja vuorovaikutus. Strategisesti suunnitellut erottuvat videot mahdollistavat tehokkaan ja tuloksellisen sisältömarkkinoinnin TikTokissa.
TikTok-mainonta
Mainonta TikTokissa kehittyy kokoajan, mutta ei ole vielä aivan yhtä kehittynyttä kuin esimerkiksi Facebookissa tai Instagramissa. Mainonta on kuitenkin erittäin halpaa, jopa alle 1€ CPM, mikä tekee siitä moninverroin halvempaa kuin muissa sosiaalisen median kanavissa.
Suomessa on tällä hetkellä mahdollista toteuttaa TikTok-mainontaa kahdella eri mainosmuodolla. Top view -mainosmuoto tarjoaa korkeaa näkyvyyttä, sillä mainos näkyy käyttäjille heti sovelluksen avauduttua. In Feed -mainosmuoto on enemmän natiivisti katsottavissa muiden sisältöjen keskellä.
Toistaiseksi palvelussa ei ole tunkua suomalaisista mainostajista, sillä mainonta vaatii pääsyä TikTokin mainosohjelmaan. Nyt onkin loistava ajankohta aloittaa TikTok-mainonta ja tuoda lisänäkyvyyttä yritykselle todella halpaan hintaan.