TikTok Suomessa
- 1,6 miljoonaa aktiivista käyttäjää
- Keskimäärin käytetään 85 min per päivä
- Täysi-ikäisiä n. 75%, 18-34-vuotiaita n.65%
- Suurin käyttöaste kaikista some-kanavista (kuinka paljon käytetään per sessio)
Don’t Make Ads. Make TikToks.
Viihdettä, huumoria ja koukuttavaa sisältöä – tätä kaikkea on TikTok. Mietitkö, kannattaisiko yrityksesi markkinoida TikTokissa? Kannattaa, jos haluat tavoittaa alle 30 vuotiaat. TikTok-videoissa korostuvat autenttisuus, trendit ja vuorovaikutus. Strategisesti suunnitellut, erottuvat videot mahdollistavat tehokkaan ja tuloksellisen sisältömarkkinoinnin TikTokissa.
TikTok-mainonta
TikTok-mainonta ja mainosmahdollisuudet kehittyvät kovaa vauhtia. Aivan Facebookin kaltaisissa ominaisuuksissa ei vielä olla, mutta lähelle päästään. TikTok tarjoaa kuitenkin useita eri kohdennusvaihtoehtoja ja kampanjatavoitteita, joten mainonta saadaan varmasti osumaan juuri oikealle kohderyhmälle.
Kohdennusvaihtoehdoista löytyvät muiden kanavien tapaan demografiatiedot, kuten ikä ja sukupuoli, sekä laite, kieli ja sijainti. Mainontaa voidaan kohdentaa myös TikTok-käyttäytymisen perusteella:
- Minkälaisista TikTok-videoista käyttäjät ovat kiinnostuneet
- Kuinka käyttäjät ovat reagoineet TikTok-videoihin (katsoneet videon loppuun asti, tykänneet, kommentoineet, jakaneet)
- Minkä tyylisiä TikTok-käyttäjiä seuraavat (esim. ruoka-aiheisia)
Kohderyhmiä voidaan luoda myös sivustoliikenteen tai asiakaslistojen perusteella.
Kampanjatavoitteita TikTok tarjoaa kuusi eri vaihtoehtoa:
Reach
- Tavoitetaan mahdollisimman monta kohderyhmään kuuluvaa käyttäjää
Traffic
- Ohjataan mahdollisimman paljon käyttäjiä halutulle laskeutumissivulle
App Installs
- Ohjataan mahdollisimman moni käyttäjä lataamaan mobiiliapplikaatio
Video Views
- Maksimoidaan videomainosten toistot
Lead Generation
- Kerätään yhteystietoja eli liidejä suoraan mainonnan yhteydessä
Conversions
- Ohjataan mahdollisimman moni käyttäjä tekemään haluttu toimenpide verkkosivuilla, kuten verkkokaupan osto tai lomakkeen täyttö. Huom! Tämä vaatii TikTokin oman pikselin asentamista sivustolle.
Suomessa on tällä hetkellä mahdollista toteuttaa TikTok-mainontaa vain yhdellä mainosmuodolla. In Feed -mainosmuoto on Tiktokin syötteessä näkyvä, mahdollisimman natiiviksi asetettu mainos. Tämän mainosmuodon kanssa onkin tärkeää, että mainos sulautuu muiden TikTok-videoiden joukkoon, eikä erotu liiaksi mainosmaisuudellaan.
TikTok on tällä hetkellä varmasti yksi halvimmista mainosalustoista, ellei jopa halvin. Tekemämme kampanjat osoittavat, että mainontaa saadaan ostettua jopa alle 1€ CPM-hinnalla!
Toistaiseksi palvelussa ei ole tunkua suomalaisista mainostajista, joten nyt onkin loistava ajankohta aloittaa TikTok-mainonta ja tuoda lisänäkyvyyttä yritykselle todella halpaan hintaan.