Suomen siistein joulukalenteri – 1,5 miljoonaa orgaanista näyttökertaa

  • Asiakas
    Sinituote
  • Toimiala
    FMCG
  • Tulokset
    1 500 000 näyttökertaa, +70 000 sitoutumista, fanikunnan kasvu 8,5%

Asiakas

Sinituote Oy on siivousvälineitä, vaatehuollon tuotteita ja autonhoitotarvikkeita valmistava ja markkinoiva suomalainen perheyritys.

Sinituote Oy muodostaa yhdessä tytäryhtiöidensä kanssa monialaisen SINI-konsernin. Konsernin tärkeimmät rekisteröidyt tavaramerkit ovat SINI, Sinipiika,Kungs, Savu ja Lundia

Tiivistelmä ja tavoite

Toteutimme videomuotoisen joulukalenterin asiakkaamme Sinituotteen kanssa. Sen lisäksi että joulukalenterissa arvottiin siivoamiseen liittyviä tuotteita, se rakennettiin vinkkisarjaksi joulusiivousta ajatellen. Näin sisältö toi lisäarvoa seuraajille sekä runsaasti näkyvyyttä kilpailun myötä.

Tavoitteenamme oli kasvattaa Sinituotteen tunnettuutta, levittää positiivista mielikuvaa sekä lisätä olemassa olevien fanien sitoutumista brändiin ja sisältöihin.

Brändin näköinen joulukalenteri

Joulukalenterin luukut rakennettiin Sinituotteen brändin mukaiseksi. Värimaailma mukaili Sinin tuttua sinistä väriä, johon lisättiin jouluisia ja talvisia elementtejä. Juhlapyhät kuten itsenäisyyspäivä ja jouluaatto otettiin huomioon omilla kustomoiduilla luukuillaan.

Luukkujen tekstiosuuksissa tuotiin esille joulusiivouksessa huomioon otettavia asioita ja paikkoja kotona. Luukuista paljastui Sinin tuotteita, joita joulusiivouksessa voisi hyödyntää.


Aktiivisella yhteisömanageroinnilla korkeaan sitoutumisasteeseen

Aktivoivat kysymykset tekstiosuudessa herättelivät tehokkaasti fanikuntaa kertomaan siivoustavoistaan. Aktiivisella yhteisömanageroinnilla saimme vietyä keskustelua joulusiivouksesta vielä astetta syvemmälle ja kasvatettua ihmisten sitoutumista julkaisuihin.

Aktiivisesta yhteisömanageroinnista kertoo myös sitoutumisprosentin runsas kasvu, sillä julkaisuiden sitoutumisprosentti kasvoi aiempaan verrattuna 3 544%. Lukua tarkastellessa täytyy kuitenkin huomioida aiempaa tiheämpi julkaisutahti ja sen vaikutus prosenttilukuun.

Tulokset

Kampanja keräsi yli 1 500 000 orgaanista näyttökertaa, yhden julkaisun tavoittaessa orgaanisesti keskimäärin 40 000 siivouksesta kiinnostunutta kuluttajaa. Kampanja keräsi yli 70 000 sitoutumista ja fanikunta kasvoi 8,5%.

Uutiskirje
Nappaa kiinni tuoreimmista ajatuksistamme
Kiitos tilauksesta! 🥰
Oops! Jokin meni pieleen. Kokeile uudestaan?
Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt meidän rekisteri- ja tietosuojaselosteen.