Pelillistäminen osana tuotelanseerausta

  • Asiakas
    Jacky
  • Toimiala
    FMCG
  • Tulokset
    22 500 rekisteröitynyttä pelaajaa

Lähtökohta

Jackylta tuli kauppoihin uusi kausimaku ja osana lanseerausta uutta tuotetta haluttiin tuoda hauskalla tavalla esiin kohderyhmän keskuudessa.


Tavoitteet

Jackyn lakumato -pelin tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä brändin uudelle lakritsi-toffee kausimaulle sekä saada mahdollisimman paljon pelaajia viettämään aikaa brändin ja uuden tuotteen parissa.


Toteutus

Nappasimme Jacky uudesta kausimausta elementit (lakritsi & toffee) ja rakensimme viihdyttävän sekä nostalgisen lakumatopelin tuotteen ympärille. Pelissä pelaajan tuli ruokkia lakumatoa ja kerätä niin monta toffeepalaa kuin mahdollista. Kerättyään vähintään neljä palaa pelaaja pääsi osallistumaan arvontaan, josta pelaaja voi voittaa huikean Nintendo Switch -pelikonsolin.

Mainonta oli isossa osassa pelaajien hankinnassa. Käytimme materiaaleina yksinkertaisia ja pelaamaan kutsuvia sisältöjä, joista oli helppo siirtyä kampanjasivulle. Kohderyhmään kuuluvia ihmisiä, jotka todennäköisesti ovat myös tuotteen ostajia, ohjattiin peliin mainonnan avulla Facebookista ja Instagramista.

Tulokset

Tavoittavuus: 326 729

Rekisteröityneitä pelaajia: 22 500

Pelikertoja: 42 500

Pelaajan keskimääräinen aika pelissä ja brändin parissa: 01:32

Uutiskirje
Nappaa kiinni tuoreimmista ajatuksistamme
Kiitos tilauksesta! 🥰
Oops! Jokin meni pieleen. Kokeile uudestaan?
Tilaamalla uutiskirjeen hyväksyt meidän rekisteri- ja tietosuojaselosteen.